Pressmeddelande -
CITYMARKs ABC OM MARKNADSFÖRING OCH VINNARE I LÅGKONJUNKTUR - TIPS TILL FASTIGHETSÄGARE I TUFFA TIDER
VARSÅGOD FASTIGHETSÄGARE!
En ny sammanställd rapport som vänder sig till fastighetsägare och andra kommersiella aktörer på lokalmarknaden erbjuder handfasta tips och råd för hur man lyckas och blir en vinnare i en lågkonjunktur. Rapporten är framtagen av Citymark (inom Byggfakta Group) och relaterat till detta pressmeddelande kan du hämta hem den gratis.
CityMark, som erbjuder marknadsdata från den kommersiella hyresmarknaden till fastighetsägare och leverantörer, har nu tagit fram rapporten ”ABC om marknadsföring och vinnare i lågkonjunktur”. Den riktar sig till fastighetsägare och andra kommersiella aktörer på lokalmarknaden och hjälper dem att tänka och agera rätt i de tuffare tider som är och väntas för många. Rapporten har tagits fram i samarbete med Byggfakta. Enligt Peter Åhs som är marknadschef på Byggfakta och CityMark vill man dela med sig av sina erfarenheter till kunder och aktörer på marknaden.
- Vi kände att vi både själva och många av våra kunder sitter med i stort sett samma sorts funderingar i de annorlunda och tuffa tider vi hamnat i. Syftet var alltså först att säkerställa att vi själva är pålästa för att därefter hjälpa våra kunder genom att ge dem samma kunskap, säger han.
Vilka vänder den sig till?
- Vi har såklart använt den internt men slutrapporten är sedan framtagen för att hjälpa våra kunder, främst ledningsgrupper, VD, marknadschef, försäljningschef.
Hur kan den hjälpa och bidra till att inspirera företag i dessa svåra tider?
- Även om vi som sagt inte varit med om det speciella som hänt och händer just nu så är det viktigt att så långt som möjligt ta lärdomar från forskning och erfarenheter som finns från tidigare lågkonjunkturer. Forskningen visar att det faktiskt går att gå vinnande ur lågkonjunkturer men att man då både måste tänka till, bestämma sig och agera rätt och modigt.
Vad är den viktigaste slutsatsen i rapporten?
- Att förstå att den tuffa tiden, lågkonjunkturen, inte varar för evigt och man måste ha med sig det i de beslut och handlingar man gör under den. Ska man gå överlevande och vinnande ut ur den måste man ha mod och nytänkande. Insikten att både det man gör och inte gör sänder signaler både till den egna personalen, arbetssökande, kunder och konkurrenter. Tänk noga till på vilka signaler du vill sända ut och om ert agerande sedan uppfyller dem. Signaler om att företaget kommer att finnas och vara en vinnare även efter lågkonjunkturen är så otroligt viktiga både internt och externt, säger Peter Åhs.
Rapporten är kostnadsfri och innehåller en sammanställning av forskning och egna erfarenheter från flera bolag inom koncernen. Den som har frågor om rapporten eller vill ha hjälp att agera i linje med rapporten kan maila till info@citymark.se och skriva ABC-rapport i ämnesraden.
Du kan utan kostnad ladda ner rapporten som finns relaterad till detta pressmeddeande också.
Relaterade länkar
Ämnen
Kategorier
BYGGFAKTA är Byggbranschens Go-To Guy inom försäljning, marknadsföring och beslutsstöd. Vi erbjuder Sveriges mest använda tjänster för att bevaka, bearbeta och analysera byggprojektmarknaden.
I våra tjänster får du tillgång till Sveriges största projektdatabas med relaterade företag och beslutsfattare - och den mest omfattande bevakningen av projektmarknaden. Ett vinnande team som hjälper dig med support, service, extra tjänster och expertis ingår också!
Vi är din affärspartner och sätter dig i pole position för nya affärsmöjligheter på byggprojektmarknaden!
BYGGFAKTA Group med våra varumärken BYGGFAKTA, BYGGFAKTA DOCU, SVERIGE BYGGER, BYGGVÄRLDEN, CITYMARK, HUSGUIDEN, ALLT OM BOSTAD m fl. finns på plats i Hälsingland (Ljusdal och Glada Hudik) samt i Stockholm. Koncernen finns i hela Norden.
Du når oss på telefon 0651-55 25 00 eller info@byggfakta.se