Pressmeddelande -
Sverige Bygger väljer Spotify, först ut bland b2b företag i byggbranschen
Sverige Bygger har som första b2b annonsör i byggsverige valt att annonsera på Spotify. "Vi vill leva som vi lär och nå byggbranschens nya yngre beslutsfattare på ett nytt sätt. Vi smygstartade i samband med Nordbygg mässan i slutet av mars men annars är det under april månad vi kör annonsering på Spotify. Vi har redan fått en hel del uppmärksamhet och gjort affärer med nya kunder som hittat oss via Spotify" säger marknadschef Peter Åhs.
Sverige Bygger var tidigt ute när det gäller marknadsföring på Internet. Företaget har sedan år 2000 själv sålt digitala marknadsföringstjänster på Internet och utvecklat tjänster för såväl byggkonsulter, entreprenörer och materialföretag. "Vi var troligen även det första företaget i byggsektorn som marknadsförde oss via sponsrade länkar på Google, men det är ju många år sedan vi började med det" tillägger Peter Åhs.
"Vi ser stora likheter med Spotify eftersom båda företagen utvecklar och säljer tjänster på internet och våra kunder kan mycket väl lyssna på musik på Spotify samtidigt som de använder våra tjänster för att hitta nya uppdrag. Vi är Byggsveriges affärskälla och målet med denna annonsering är främst att nå fram till nya, yngre, kommande beslutsfattare i byggbranschen och att väcka uppmärksamhet som en ny sorts, kanske t o m oväntad annonsör" avslutar Peter Åhs.