Gå direkt till innehåll
ISTÄLLET FÖR BYGGMÄSSORNA - HÄR NÅR DU FLER MED DINA PRODUKTNYHETER OCH LANSERINGAR. ÄVEN EXEMPEL PÅ VARUMÄRKEN SOM GÅTT MED.

Pressmeddelande -

ISTÄLLET FÖR BYGGMÄSSORNA - HÄR NÅR DU FLER MED DINA PRODUKTNYHETER OCH LANSERINGAR. ÄVEN EXEMPEL PÅ VARUMÄRKEN SOM GÅTT MED.

Vad planerar du för insatser istället för de inställda byggmässorna i år?

Vi själva och många av våra kunder har under 2020 tappat möjligheterna att nå ut med nyheter och lanseringar på olika byggmässor. Många företag har vi redan hjälpt att nå ut på alternativa sätt, men utifrån det stora intresset och behovet som finns hos många leverantörer och tillverkare av byggprodukter och byggmaterial (inkl. inredning, el, VVS, utemiljö etc.), lanserar vi nu ett koncept som vi döpt till "Go-To DOCU ISTÄLLET FÖR BYGGMÄSSORNA".

Vi är din Go-To Guy då det gäller marknadsföring och försäljning - och när du kommer till oss så ser vi till att marknaden kommer till dig - hos oss.

Detta är exempel på företag som gått med i konceptet hittills:

NYTA, DISPERATOR, SCANDINAVISK SPISMILJÖ AB, C3C ENGINEERING, JOM / JÄRN I OFFENTLIG MILJÖ, SIGARTH AB, OVELLA SYSTEMS OY, SONESSON INREDNINGAR AB, PREFA SVERIGE AB, BLIXBO CEMENTVARUBUTIK AB, ROCKPANEL, PRODLIB

Så här går det till:

1. Vi skapar ett extra forum, kalla det digital mässhall om du vill, som en ny och egen del av byggfaktadocu.se där vi gör plats för max 30 utvalda utställare/partners som har information, nyheter eller lanseringar de vill nå ut med. Ditt varumärke, bilder, texter samt länkar ingår i din plats.

2. Ditt företag och er utvalda nyhet finns även direkt synligt i de fyra digitala utskick vi gör under under september-november. Varje enskilt utskick når en målgrupp på ca 75 000 mottagare. D v s varje enskilt utskick når betydligt fler än antalet besökare nordens största byggmässa har under en hel mässvecka. Du når dem vid fyra tillfällen. Det handlar om en aktiv målgrupp med beslutsfattare som uppdateras löpande över tid men fördelningen ser ut ungefär så här:

Målgrupp e-utskick,
4 x 75 000 mottagare
Exempel Andel %
Byggherrar/fastighetsägare Både privata och offentliga, kommunala beslutsfattare 40-45 %
Föreskrivare/konsulter Arkitekter, byggkonsulter, konstruktörer, installationskonsulter m fl. 20-25 %
Entreprenörer/UE Inom bygg, anläggning, inredning, installation, tak, fasad, golv etc. 25-30 %
Övriga   5-10 %

3. Du får dessutom en egen "shout out" via vår egen LinkedIn-profil BYGGFAKTA DOCU

4. Ditt företag och länk till er plats i det digitala mässkonceptet finns med då vi marknadsför "Go-To DOCU ISTÄLLET FÖR BYGGMÄSSORNA" via pressmeddelanden och i vårt pressrum på Mynewsdesk.

Dessutom marknadsför vi såklart "Go-To DOCU ISTÄLLET FÖR BYGGMÄSSORNA" på många sätt för att driva relevant trafik dit för dig och våra andra utvalda partners, t ex. så här:

a) Via marknadsföring i tidningen Byggvärlden (Totalutgåva september med upplaga på ca 65 000)

b) Via marknadsföring i tidningen Byggfakta (oktober, upplaga ca 14 300)

c) Via banners i nyhetsbrev från både Byggvärlden och Byggfakta Today och på Byggvärldens hemsida. Dessutom banners i Sverige Byggers nätverk helabyggsverige.

d) Via marknadsföring mot relevanta målgrupper på LinkedIn.

Du vill såklart även veta vilka företag som besöker er och kanske laddar ner dokument eller ber om mer information eller kontakt? Precis! Därför ingår även vår tjänst DOCU Anaytics utan extra kostnad under tidsperioden sep-dec 2020.

Sammantaget kommer du som partner och utställare att nå en stor och viktig målgrupp av aktiva beslutsfattare på projektmarknaden. Du träffar dem i år inte på byggmässorna som du tänkt, men du har chans att nå ut med dina nyheter och lanseringar via DOCU istället.

Först till kvarn, vi bokar upp max 30 platser perioden maj-augusti och sedan sker insatserna mellan september-november.

Kontakta våra experter på tjänsten BYGGFAKTA DOCU så får du veta mer och boka upp din plats, fyll i ditt intresse här eller kontakta någon av våra säljare nedan direkt:

Försäljningschef, Fredrik Nilsson, 0651-677 026, Fredrik.Nilsson@byggfakta.se

Caroline Weinberg, 0651-760 428, Caroline.Weinberg@byggfakta.se

Fredrik Hillbom, 0651-760 416, Fredrik.Hillbom@docu.se

Lotta Swing, 0651-760 432, Lotta.Swing@docu.se

Jessica Jansson, 0651-552 577, Jessica.Jansson@docu.se

Relaterade länkar

Ämnen

Kategorier


BYGGFAKTA är Byggbranschens Go-To Guy inom försäljning, marknadsföring och beslutsstöd. Vi erbjuder Sveriges mest använda tjänster för att bevaka, bearbeta och analysera byggprojektmarknaden.

I våra tjänster får du tillgång till Sveriges största projektdatabas med relaterade företag och beslutsfattare - och den mest omfattande bevakningen av projektmarknaden. Ett vinnande team som hjälper dig med support, service, extra tjänster och expertis ingår också!

Vi är din affärspartner och sätter dig i pole position för nya affärsmöjligheter på byggprojektmarknaden!

BYGGFAKTA Group med våra varumärken BYGGFAKTA, BYGGFAKTA DOCU, SVERIGE BYGGER, BYGGVÄRLDEN, CITYMARK, HUSGUIDEN, ALLT OM BOSTAD m fl. finns på plats i Hälsingland (Ljusdal och Glada Hudik) samt i Stockholm. Koncernen finns i hela Norden.

Du når oss på telefon 0651-55 25 00 eller info@byggfakta.se

Kontakter

Peter Åhs

Peter Åhs

Presskontakt Marknads- och affärsutveckling Byggfakta Sverige Sverige 0650-40 28 00 LinkedIn
Susanne Bengtsson

Susanne Bengtsson

Presskontakt Presskontakt 070-6161112

MITTPUNKTEN I BYGGBRANSCHENS EKOSYSTEM - för köpare, säljare, föreskrivare och påverkare

Byggfakta är mittpunkten i byggbranschens ekosystem för köpare, säljare, föreskrivare och påverkare som är öppna för nya affärsmöjligheter, ökad tillväxt och lönsamhet. Tillsammans bidrar vi till en effektivare bransch med ökad transparens och konkurrens.